VeRTIGO SUATU RAHMAT ?

"KEPALAKU BERPUSING. 
KU LIHAT DUNIA PUN BERPUSING".

Salam kejayaan buat semua yang mengikuti arikel ringkas ini. Moga ianya memberikan manfaat buat warga pembaca sekalian.

Baru ni saya dihubungi oleh seorang individu yang menyatakan tentang masalah berkaitan penyakit vertigo yang diterkena pada dirinya. Beliau sudah bertemu doktor pakar dan disahkan vertigo periperal. Anda ingin tahu apakah itu VERTIGO ?

...maaf ya. saya eja VIRTIGO dan ini adalah FORMULA yang TERCETUS
dalam
 KELAS NLP UNTUK KESIHATAN DIRI KLIEN baru-baru ini...

Vertigo adalah sensasi palsu di mana diri sendiri, persekitaran, atau kedua-duanya bergerak atau berpusing, biasanya disertai dengan loya dan hilang keseimbangan. Vertigo boleh terjadi akibat dari satu keadaan yang menjejaskan telinga dalam atau sebahagian daripada otak manusia yang melibatkan keseimbangan badan. Ianya dinyatakaan secara langsung melalui ilmu kedoktoran abad kini.

Saya tidak mahu membahas vertigo ini dari aspek perubatan moden kerana ianya memerlukan kepada kepakaran khusus pada doktor. Yang saya mahu nyatakan adalah bagaimana klien saya ini mendapat vertigo dan vertigonya menyerang ketika beliau sedang tidur melalui pengamatan ilmu NLP & Klinikal Hipnoterapi yang dijalankan bersama saya baru-baru ini.

Melalui pengamatan saya di dalam KELAS NLP UNTUK KESIHATAN DIRI yang telah dihadiri oleh beliau, saya mendapati bahawa serangan vertigo keatas dirinya adalah BERPUNCA DARI FAKTOR PSIKOLOGI DIRI. Beliau banyak memendam rasa dan jarang untuk berkongsi apa yang dirinya rasaI. Ia menyebabkan dirinya merasa TERTEKAN (STRES). Keadaan psikologi diri seseorang juga boleh menyumbang kepada hadirnya vertigo di dalam diri.

...hasil setelah melalui
 mental compartment diagnostic & 6 logical level...

Jadi, beliau bertanya padaa saya, "Che Qiim, bagaimana saya mahu 'overcome' dari vertigo ini?". saya katakan pada beliau bahawa diri beliau perlu 'berkawan' dengan vertigo itu. Kerana apa ? kerana vertigo adalah sebahagian dari tubuh dirinya. Maka, adalah wajib bagi diri beliau menyedari, memahami dan mengenali vertigo yang Allah s.w.t berikan kepada dirinya serta MANFAAT & RAHMAT yang MAHA BESAR untuk MERENCANA KEMBALI KEHIDUPANNYA dengan LEBIH CERIA dan BERTENAGA.

"Che Qiim, terima kasih. saya telah dapat belajar sesuatu yang bermakna setelah hadir kelas kesihatan diri ini. Sudut pandang saya turut berubah terhadap vertigo yang saya alami. VERTIGO SATU RAHMAT. MOVE ON."

[ BAGAIMAANA MEMBERIKAN MAKNA BAHARU TERHADAP KESAKITAN YANG DIDERITAI OLEH DIRI MULAI SEKARANG ?]

SERTAI
 KELAS NLP UNTUK KESIHATAN DIRI MULAI SEKARANG !

[Cht CHE QIIM]
Pakar runding kesihatan emosi
CQTC
019-2044036

Comments

Popular posts from this blog

HIPNOTERAPI SATU PENGAMATAN ; PENGALAMAN DI CHE QIIM TRAINING & CONSULTANCY

AKHIRI TRAUMA ANDA DENGAN CTC

"SELAMAT" KAH TEMPAT KERJA ANDA ?