BARAN BERAPI

Artikel Penulis Di Majalah Solusi 2015

Assalammualaikum w.b.t 

Salam kasih sayang dari Che Qiim Training & Consultancy untuk anda semua. Terima kasih kerana tetap terus bersama CQTC demi meningkatkan prestasi diri secara luar biasa.

Hari ni Che Qiim nak kongsi tentang topik BARAN BERAPI. Mesti ada penyebab anda menjadi marah bukan ? Berdasarkan pengalaman saya membantu klien yang 'baran berapi' didapati bahawa kebanyakkan klien merasa TIDAK PUAS DENGAN KEHENDAK DIRINYA. 

"Betul ke Che Qiim ? Macam tak percaya pula. Buktinya?".

Satu ketika di dalam siri latihan yang saya kendalikan disebuah organisasi Malaysia, ada seorang peserta bertanya soalan ini. Soalan ini dianggap sebagai soalan maut beb. "Macamana Tuhan Mahu Ikut Kehendak Saya". Satu dewan tergamam dan diam mendengar soalan yang dilontarkan oleh peserta ini.


20 minit saya lakukan forensik diri keatas peserta ini secara 'detail'. Dan...jawapan yang mengejutkan keluar dari mulutnya. "Betul apa yang Che Qiim cakap. Saya sudah mempersoal Tuhan saya dengan soalan seperti ini. Kerana itu saya masih tidak merasa puas dengan kehendak diri saya. Dan, patutlah saya menjadi orang yang sangat panas baran. Bos saya pun perasan."

Apa terjadi pada beliau selepas KURSUS ANGER MANAGEMENT; HIPNOTERAPI ? Beliau menitiskan air mata sambil berkata pada saya, "Tq Che Qiim kerana hadir untuk beri ilmu pada saya dan rakan yang lain. Nanti saya hubungi Che Qiim dan set temujanji untuk hadir sesi klinikal terapi. SAYA MAHU URUS BARAN SAYA.".

MEMERLUKAN KURSUS PENGURUSAN KEMARAHAN & PERAWATAN DIRI ?
ANDA PERLUKAN JURULATIH PERIBADI DALAM MENANGANI 
EMOSI DAN PEMIKIRAN ANDA ?

HUBUNGI TALIAN :
+6019-204 4036
(CHE QIIM)
Pakar Runding Kesihatan Emosi Forensik
www.cheqiim.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

HIPNOTERAPI SATU PENGAMATAN ; PENGALAMAN DI CHE QIIM TRAINING & CONSULTANCY

AKHIRI TRAUMA ANDA DENGAN CTC

"SELAMAT" KAH TEMPAT KERJA ANDA ?